2010-03-13

Melodikrysset 10 (2010)

En solig morgon på ön... Sambo och son tog en promenad nyss, så jag fixar det själv idag!
  • L3: Tegelbacken
    Tegelbacken ligger nära Centralstationen i Stockholm. "Balladen om det stora slagsmålet vid Tegelbacken" av Olle Adolfsson.
  • V1: Pretty-Woman
    Roxettes sång "It must have been love" spelades i slutet av filmen "Pretty Woman" med Richard Gere och Julie Roberts, från 1990.
  • L5 & L10: min en
    "Min älskling du är som en ros, lika taggig och jävlig." spelades...
  • V12 & L8:  Månsken, Miller
    Från 1939 spelades "Moonlight Serenade" som handlar om naturfenomen. Orkesterledare och kompositören är Glenn Miller. 
  • V7: Liam
    Oasis med bröderna Liam & Noel Gallagher spelade "Ain't got nothing"
  • L4: William 
    Artisten William Clauson som växt upp i USA med svenska föräldrar. Hans "Åh åh åh Himlen" är nära" låg på Svensktoppen. Han ägde en restaurant i Stockholm.
  • V9: Lundblad
    Peter Lundblads "Lika blå som dina ögon" spelades. Han är mest känd för att sången "Ta mig till havet".
  • L9: Lamm
    Barnvisan "Bä bä vita lamm" spelades, men egentligen skulle det stå "får".
  • L1: Pink
    En av Pinks alla hits spelades - "So what". En klassiker i Melodikrysset...
  • V11: sker
    Geraldos orkester. Amerikansk film Qué Será, Será (Whatever Will Be, Will Be) blir väl "Det som sker det sker".
  • V6 & L2: Kempe, Ernman
    Svensktoppsklassiker... Py Bäckman har skrivit texten och Fredrik Kempe musiken till artisten Malena Ernmans till "Min plats på jorden".
En ganska enkel omgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar