2009-08-08

Melodikrysset 32 (2009)

Melodikrysset löses helst på balkongen med en kopp kaffe...

  • L7 & L1: Orsa, Spelmän
    Benny Andersson & Orsa Spelmän spelade "Födelsedagsvals till Mona"
  • V9: Vänner
    TV-seriesignaturen till amerikanska FRIENDS som gick på femman.
  • L9: Ven
    Fredagsbandet spelade en sång om Ven
  • L12: Ta
    Magnus Johansson spelade "Ta mig till havet" av Peter Lundblad
  • V14, V5 & V12: Lisa, Ekdahl, Taube
    Lisa Ekdahl sjöng Evert Taubes "Sololá".
  • V10: Do
    MA Numinen - "?" är en cover på ABBAs "I do, I do, I do"
  • V6: Ont
    Lena Philipson - "Det gör ont" spelades på engelska (It hurts)
  • V1: Spinnrock
    "Den gamla spinnrocken" (The old spinning wheel) av Billy Hill med svensk text av Fritz Gustaf.
  • L3: Rolf
    Bellmans "Så lunkar vi så småningom" från Fredmans Epistlar Nr 21 spelades av känd rockmusiker (Rolf Wikström).
  • L11: Visa
    "Visa vid midsommartid" spelades på dragspel av Roland Cedermark.
  • L4: Kent
    Gruppens namn är som vanligt KENT om det inte är The Ark som efterfrågas... Låten är "Den döda vinkeln".
  • L3: Bess
    "Summertime" ur operan "Porgy and Bess" av George Gershwin spelades.



2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag tackar så hjärtligt från hjärtestaden, har lag till din blogg bland mina länkar på
    http://blogg.expressen.se/hallandsbloggen/
    Där finns rätt många som publicerar svar, det är trevligt, förr fick jag ringa till olika eller fråga folk på stan, det behöver jag inte längre.
    Dem jag har mest hjälp av är
    http://www.korsord.se/forum_avdelning.aspx?topicid=1000005
    TREVLIG HELG.

    SvaraRadera
  2. L3 Rolf Wikström inte wickmam
    mvh

    SvaraRadera